Jan 5, 2014

Salam Tahun Baru 2014 - moga lebih ceria

Mcm dh lama jer xbkk blog... hihihi
Tp xde la lama mane pun
Sibuk uruskan ank2 yg sakit

Aduii... Hujung thn 2013 ni ankku Thaqif kena demam campak
Nasib baik xteruk dn senang jaga sbb dia dh nk msk 5thn pun
Parut tu ada la sket2 tp xketara
Pantang mkn kicap masih lag... hihihi

Elok jer si Thaqif tu sihat, adik dia plak kena demam campak...
Haaaa... yg ni mmg mencabar
Sbb Dhia ni br 1 1/2 thn, pastu ada plak ekzema...
Bila ekzema + campak ni mmg gatal tu mmg semacam
Bby lg kan, mane nk paham kt ckp jgn garu.. Ikut suka dia lar kan

Dhia kena mmg teruk... abis satu badan kuar biji2 air tu
Dr muka yg comey trs jd xcomey, huhuhu
Kulit putih, lagi la nmpk kesan biji2 & parut tu

Air kelapa pun xnk minum, so amik air penawar je lar
Utk kuarkn abih campak tu
Demam yg turun naik sampai g hsptl lar sbb risau demam kuat sgt aritu
Tp xadmit lar, mula2 doc nk admit tp xde bilik single yg kosong...
So, balik umah lar..

Alhamdulillah, skrg dh 1minggu... Parut2 campak yg mcm kudis tu
Dh mula tanggal sket2
Tp ada lg yg degil xpecah2 nih... 3-4biji lagi
Skrg ni bgn tido jer, berselerak dgn parut kudis yg tertanggal tu atas katil
Aduiii, rimas pun ada...
Dh la sy tido skali ngan dia
Dhia masih nyusu bdn time mlm, siang kadang2 jer isap botol

Harap2 Dhia cepat sihat & parut2 tu cepat ilang...
Kesian Dhia

Nk tgk pic Dhia...?

Masa ni kesan campak dh kering


Ape pun SELAMAT TAHUN BARU BUAT TEMAN2...
Azam thn ni,
      "Nk kumpul duit & majukn perniagaan"

Bkn nk kumpul duit byk2 sampai kaya raya, cuma at least hidup senang xperlu pikir byk pasal duit
Thn lepas byk pikir psl duit sbb mmg budget sgt...